fredag 14. mai 2010

Snart er dagen her.......

.......den ekte 17. mai!!!
Sofie var så glad da ho skulle til barnehagen i dag....for i dag skulle de ha leke-17. mai. Hele barnehagen går da i tog ned til sykehjemmet og synger for de gamle. Og så spises det selvsagt is og pølser. Og synges!!! Sofie er utrolig glad i å synge, så foruten "Ja vi elsker" , så har det denne uka gått i denne sangen her:
Endelig er dagen her som jeg har lengtet etter,
jeg skal gå i toget og jeg er så glad.
du kan tro jeg skal nok synge ut av alle krefter,
svinge flagget mitt og rope høyt HURRA!!
Ser du flagget mitt, rødt og blått og hvitt.
Det skal vaie fritt og vise seg.
Friskt og vakkert er det som vårt kjære gamle Norge,
ja, det landet er vi glad i du og jeg!!
(mel: mot i brystet)
Ellers så hadde Sofie og jeg en samtale i bilen i dag som bare må refereres her. Vi snakket om hvorfor vi feirer 17. mai og at vi har en konge i Norge. Da kommer det fra Sofie: Ja mamma...jeg vet hvem Kongen i Norge er....det er Gud. :) Jammen meg ikke alltid like lett å holde styr på kongene....hehe. Ho har i alle fall fått med seg litt på søndagsskolen og :)
Vel....nå skal mor her i huset bake litt....rett og slett verdens beste kake som skal serveres til gode venner i morgen kveld.

Og så håper vi det går fort til 17. mai.....for da skal vi ha på oss 17. mai kjolene (bunadene) som Sofie kaller det...hehe.... :)

1 kommentar:

My home is my Castle sa...

Heia :)
Ser du har lagt deg til som følger av bloggen min :)
Og at du vil være med på min give-away. Kjempekoselig :)

For en herlig datter du har :)Bloggen din er flott og jeg kommer gjerne tilbake.
Klem,Kari