mandag 19. juli 2010

Sommerminner.....

...fra min barndom. Og som jeg er så glad for at Sofie og får oppleve. Men....var nok muligens mest stas for meg...men...må likevel fortelle litt om det her.
Min kjære Bestefar, Simon, laget stamper til oss barnebarna når vi var små. Du lurer vel hva en stamp er..men det er en trepinne - se på bildet under - som vi brukte til å stampe (knuse) bær med oppi en kopp. Og så fikk vi sukker oppi - og så laget vi vårt eget syltetøy som vi kunne maule (altså spise sånn som det var....uten å måtte ha brød til eller noe annet)
Det var like stas hver enste gang vi var hos mor og bestefar og fikk lov til dette. Det var et av sommerens høydepunkter. Jeg blir så glad i hjertet av å tenke på det!!!
Og i dag hos mamma og pappa fikk Sofie min gamle stamp og stampet i vei. Nam......ekte sommersmak og sommerfølelse.....nyrørte jordbær!!!

Det er HERLIG med gode sommerminner!!!

Ingen kommentarer: