tirsdag 11. august 2009

Bake-stemning...

... har det vært her i huset i ettermiddag. Leste på Ann Merete sin status på facebook at ho bakte kanelboller tidligere i dag...og dermed var det gjort! Så etter at middag var laget (kjøttkaker) og spist....begynte bakinga. Først brød - 3 stk. Deretter en porsjon med kanelboller. Fant en annen måte å lage bollene på - og måtte jo prøve det .... se hvor fine de ble. La riktignok deigen i tre bretter og ikke to...men.... bollene ble i alle fall fantastisk gode.

Så nå sitter jeg her og gleder meg til å treffe alle mine gode kolleger igjen i morra. Gleder meg masse til skoleåret som kommer. Blir topp å få alle elevene tilbake på skolen på mandag...eller..ikke alle da....noen har jo sluttet - og 10. klassingene savnes alltid hos oss - og noen nye 1. klassinger skal begynne. Kan tenke de er spente!!


Ellers driver mor her i huset og planlegger prinsessebursdag. Prinsessa i huset blir 4 år - og ho har forlanget å få askepottkake. Og ho skal ha selskap....jeg hadde håpet å kunne vente et år til ..men blir nok ingen vei utenom. Så nå får jeg vel sette meg ned og skrive litt innbydelser, skrive handlelister....og kjenner jeg meg selv rett blir det nok bestilling av kaker...... skulle ønske at det gikk ann å lage askepottkake av gjærbakst...men den gang ei :) Jaja....godt det finnes noen flinke konditorer rundtomkring. Kanskje jeg skal lage marsipankake....har engasjert min kreative venninne Berit - til å lage et trykk jeg kan ha på kaka...så...... kan hende jeg skal våge meg på marsipankake og bestille sjokoladekake.
Vel..nå venter en haug med klær som må brettes. Og så var det visst noe som måtte strykes....hverdagslivet kaller! :)

Ingen kommentarer: