tirsdag 22. september 2009

Ikke lett for en 4 åring å forstå...

..at ikke alle i verden har det like godt som oss.
På jobb har vi hvert år et prosjekt: Barn hjelper barn. Og i år hjelper vi til å skaffe inn penger til Sykler til Cuba.
Som en del av dette tiltaket skal småtrinnet pakke inn gaver og gi til barn - den skal inneholde litt klær, leker og en personlig hilsen. Dette syntes jeg var en god ide - så dermed satte Sofie og jeg oss ned på rommet hennes i dag for å finne noen leker og klær ho kunne gi. Men først måtte litt forklaring til. Og det var jammen meg ikke lett å forstå at ikke alle har det like bra som oss. Sofie satte opp store øyer når jeg sa at den jenta som vi skulle gi pakken til nok ikke hadde barne-tv..... så da vi hadde funnet fram klær og leker mente frøkna at vi måtte jo pakke inn et barne-tv og :) Barn er herlige!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

Siren sa...

Jeg kan jo aaaaaldri få en unge - jeg er ikke en hundredel så pedagogisk som du er! Makan. Flink mor du :) (og nydelig unge :-D)